Aangekomen in Virginia!

Zo. Daar zijn we dan! Veilig en wel aangekomen in Charlottesville. Ik deed het licht van mijn hotelkamer uit precies 24 uur nadat mijn wekker ging in Arnhem. Dat was dus een aardige reis, om maar zo te zeggen.

Na een heerlijk ontbijtje op Schiphol, heb ik gisteren afscheid genomen van mama en van Fiet. Zoals het hoort bleven ze zwaaien totdat ik door de douane heen was en daarna kon het avontuur pas echt gaan beginnen. De heenreis is prima gegaan! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, als Ali B. of een andere trawant op mijn traject (Amsterdam-Londen-Philadelphia-Charlottesville) een aanslag had willen plegen, dan had hij gisteren best nog wel eens kunnen slagen. Op Schiphol kreeg ik te horen dat ik alle veiligheidschecks e.d. pas zou krijgen op Heathrow, terwijl ze in Londen er duidelijk vanuit gingen dat ik die wel in Amsterdam had gehad. Fine by me. Ik had 6 zakjes met vloeistoffen, een laptop en een harde schijf in mijn handbagage. Alleen in Amsterdam heb ik mijn laptop uit de tas gehaald, voor de rest alles gewoon lekker laten zitten (lui, je kent me) en geen woord over gehoord, ondanks alle bedreigingen die je op Heathrow en Philadelphia om de oren vliegen als je je zakjes vloeistof niet uit de tas haalt om te laten zien.

Anyway, alles is goed gegaan. British Airways is fantastisch (al kregen we maar 1x te eten in 7 uur en 40 minuten, ze kwamen er op het einde achter dat ze een maaltijd waren vergeten), ik zat naast een kosjere jodin die de hele reis aan het bidden was en eenmaal op Philadelphia was de meneer van de customs heel blij en lief en vertelde hij precies welke formulieren ik wanneer nodig zou hebben.

We sluiten af met Philadelphia International Airport, waar ik ongeveer 38x verwelkomd ben door de intercommevrouw in die zes uur die ik op het vliegveld door moest brengen. Ik had best wel honger en ik kon de tijd die ik uit moest zitten prima inzetten om op zoek te gaan naar een restaurant waar niet alles op een broodje gekwakt was met een plak cheddar. Het is me gelukt, maar veel gezonder was de gefrituurde Aziatische maaltijd ook niet echt. Wat ik echt heel leuk en Amerikaans vond, waren de stoelen die verspreid stonden over het vliegveld: dat waren namelijk van die echte houten, witte schommelstoelen die op van die veranda's horen. Echt superleuk!

En nu ben ik dan in Charlottesville. Het laatste overstapje was met een klein bromvliegtuigje. Ik heb er niets van meegekregen, want ik viel als een blok in slaap. Vanuit het raampje van de taxi naar mijn hotel heb ik door de duisterenis maar weinig gezien, dus ik ben benieuwd hoe Charlottesville eruit ziet als ik zometeen naar buiten ga op zoek naar ontbijt. Vandaag heb ik een drukke dag, ik moet mijn housing betalen, health-formulieren inleveren en nog meer van dat soort dingetjes. I'll keep you updated!

Reacties

Reacties

Sara

Spannend! Blij dat je goed aangekomen bent! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen :)
Nu zit ik trouwens weer de hele dag met 'Born in the USA' in mijn hoofd.
X

Guido de Wilde

Nou, deze reis zit erop, morgen wakker worden en dan genieten van de prachtige campus. Het avontuur kan beginnen!!

Groetjes,
Guido

Nelleke

Fijn dat je veilig geland bent. Goed hoor, hoe je dit allemaal klaart ! En nu een heleboel nieuwe contacten en ervaringen. Veel liefs

Elisa

Beetje jammer dat we elkaar zo lekker hebben mis gelopen! Maar geniet van je tijd daar, tegen mij was iedereen altijd heel lief dus als ze dat al bij mij doen moet het bij jou helemaal goed komen!

Marion

Hoi Cocks, het avontuur kan beginnen. Stom van British Airways om een maaltijd te vergeten klinkt aks KLM.
Hoop dat je een te gekke tijd gaat beleven. Keep in touch.
Wij zijn vanochtend in Kuala Lumpur aangekomen, die dagen tropisch warm en dan de winter in Australie!!

Groetjes Marion

Anne van Veelen

Oehw oehw Coks! Spannend hoor! Wil graag weten wat je van je school vind :)

Peerheid

Fijn dat ge er bent!

Als je een TACO-bell ziet, bestel ook ff iets voor mij!

Xie

mo

fijn dat je belde vannacht. Ik heb de skypdinges nog niet opgezet. Vanavond gaan papa en ik naar Jan en Nel. Als we terug zijn ga ik kijken of je on-line bent. Naast de gordon/geer dingen die ik sms-te : toen ze hoorden dat ze zeehondjes gingen uitzetten op het Wad zei Geer : daarvoor moet je Rita Verdonk bellen. dag mijn lieve kindje xxxxxx

Veer

So proud of my little cookie!

Ingrid

Hey, ik ben blij dat je reis goed is gegaan en dat ze bij de douane lief voor je waren! Ik ben zo nieuwsgierig voor je! Hoop dat je echt alles tot in details fascinerend vindt, want voor je het weet is zelfs zo'n maf land als de VS een soort van "thuis"! Nou succes met het betalen van al die flappen, enne tot snel! xxx

Suus

Fijn dat je veilig en wel bent aangekomen. Geniet ervan!!

Angie

zooo leuk Coks, je schrijft leuk! veel plezier :D

Tante dees

Goed gedaan koks ga zo door Gr. Tante dees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!