Adres + Telefoon!

Waar moet ik beginnen? Er is in de laatste twee dagen zoveel gebeurd en de introductie is nog niet eens begonnen. Het is hier zo fantastisch en geweldig, dat is gewoon niet te beschrijven in een blog. Maar Nederland mis ik ook wel heel erg. Typisch!

Soit, allereerst heb ik eindelijk een Amerikaans telefoonnummer. Wil je me bellen vanuit Nederland, dan eerst even 001 intoetsen, anders gaat er iets verkeerd.

Mijn nummer is: ‎434-218-8645. Mocht je een poging doen het te willen onthouden, dan lijkt 43-42-188-645 me makkelijker, maar okee. Wie doet dat nou nog tegenwoordig, op Carlijn Ginther na dan.

Mocht je me een (liefdes)brief, pakketje, kaart, cadeautje, of een bloemetje willen sturen, kan dat naar het volgende adres:

CORNELIA DONDERS
829-6 GLENN
STATION #2
CHARLOTTESVILLE VA 22904-2171

Schreeuwerige hoofdletters zijn niet verplicht, behalve VA (Virginia) dan.

Ondertussen zijn beide andere Nederlanders (Ray en Sander) ook gearriveerd, maar ik heb ze nog niet gezien. Morgen hebben we een ijsjesreceptie voor buitenlandse studenten, dus daar zullen we elkaar wel treffen. We zijn nu allemaal nog te druk met spulletjes kopen en dingetjes regelen.

Ik ben verhuisd dus! Whitley, mijn eerste en tot nu toe enige huisgenoot is er ook al. Zoals sommigen wellicht al vernomen hebben via Facebook, het kind is amper te verstaan. Het went ondertussen al wel. Gisteren heb ik samen met haar een auto gehuurd om haar spullen uit een opslagruimte te halen. Niet dat ik daar nou veel zin in had, maar het leek me een goede manier om haar te leren kennen en dat was het ook. Daarnaast durf ik nu ook een auto te huren indien mogelijk, want Whitley (en met haar veel andere Amerikanen), rijden echt alsof ze pas 10 lessen hebben gehad. Sterker nog, ik denk dat dat ook serieus het geval is.Ze zijn zo bang en voorzichtig allemaal! Daar durf ik ook wel tussen te rijden.

Tot slot even, anders wordt het weer te lang: mijn huis is ver weg van de leslocaties on grounds (we mogen geen campus zeggen, populair gedoe), maar het is hier wel heel erg mooi en ruim. Daarnaast ben ik afhankelijk van de gratis bus hier en de halte ligt tegenover Law School. Niet verkeerd, rechtenstudenten lopen daar dag in, dag uit naar binnen en naar buiten met een pak aan. Dat ziet er toch altijd wel leuk uit, zouden ze in Nederland ook moeten invoeren.

Ik hoop dat ik de volgende keer een heel stuk kan wijden aan hoe vreselijk aardig en leuk Amerikanen wel niet zijn, want dat is écht zo. ECHT. Niet nep. Ik word bij alles zo vriendelijk, lief en leuk geholpen! Meneren die meehelpen koffers sjouwen, buschauffeurs die uitstappen en een eind meelopen om je de weg te wijzen, dat soort dingen. I love it, daar kunnen wij Europeanen een voorbeeld aan nemen. Ik mis wel het authentieke van Europa. Alles is hier nieuw, nep en namaak. Dit mag dan een mooie campus zijn, maar sorry. Niets tipt aan die heerlijke Oudemanhuispoort in de stad Amsterdam.

Slaap lekker daar!

Reacties

Reacties

Anne (Roekoe!)

Coksie! Fijn dat je het nu al naar je zin hebt! Het klinkt allemaal heerlijk! Heb je misschien even 'n googlemaps link naar je huis? Ben benieuwd namelijk! (ik kwam zelf op: http://maps.google.nl/maps?q=829-6+GLENN,+CHARLOTTESVILLE+VA+22904-2171&hl=nl&ll=38.069176,-78.472939&spn=0.069599,0.16634&sll=38.091084,-78.474733&sspn=0.139156,0.33268&vpsrc=6&z=13 maar ik weet dus niet of dat goed is...) Trouwens, heb jij dan stiekem toch nog een keer Baudrillard gelezen '' just for the fun'' met je 'authentieke Europa'? Ik kijk uit naar je nieuwe avonturen! :-) X!

Susan

Heel herkenbaar allemaal (zelfs de ijsjes meeting!), zo leuk om te lezen. Mijn ervaring met Amerikanen is dat ze inderdaad wel heel lief en leuk zijn, maar wel heel oppervlakkig. In contact onderhouden zijn ze heel lui: uit het oog, uit het hart dus. Maargoed, misschien zijn ze daar in VA wel weer heel anders! ;-) See for yourself. Succes met je verhuizing en have fun! Liefs!

Merel

Ik wil je wel een prei sturen? Zou dat door de douane komen?

Sabine (Magda)

Ja ik herken heel veel van wat je vertelt over het aardig en behulpzijn zijn. Ik heb het ook zo ervaren.
Wat het voorzichtig rijden betreft, het heeft een reden. Mocht je alleen al met jouw bumper een ander auto aanraken waar niet eens een krasje te zien is kun je al gesued worden, daarom dat dramatische rijden. Ik vond het ook apart en overdreven. By the way mocht je gaan rijden en zoiets overkomt je, please melden met een brief, want er zijn camera's overal zelfs op parkeerplaatsen.

Geniet er van en niet schrikken als Amerikanen jouw niet begrijpen in het begin ivm jouw Engels/Europese accent.
Dikke kus,
Sabine

Ingrid

Lieve Coks! Ik vind het zo leuk om te lezen wat
je daar allemaal meemaakt! Moet nu even bedenken wat ik zal schrijven aangezien Suus me voor was haha. Maar iig fijn dat ik je adres nu heb, dat komt aankomend semester vast een keer van pas ;) Wanneer beginnen je colleges eigenlijk? Oh en ik zou zeker het religion vak kiezen (zoiets was het toch?)

Tot snel! Lieeefs

Vin

Ha niggie!!! Goed om even te lezen hoe 't gaat daar!
Ben benieuwd naar je verhalen!
Dikke knuf (ik zal je moeder er ook van voorzien),

Mo

Hoe is het met de aarbevingen daar of moest je toch opgeschud worden? xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dave

Hej hej,

Geniet van de euforie! ik denk dat je je uitstekend zal vermaken daar, zeker omdat dit toch wel een dingetje is waar al meer dan 3 jaar naar wordt uitgekeken. Btw, mocht je NL heel erg missen dan raad ik je aan naar Starbucks te gaan, want....DIE VERKOPEN STROOPWAFELS TEGENWOORDIG! Jazeker wel, Stroopwafels uit Oss NL! Ons product wordt mbv Starbuck een dikke vette multiplier voor de economie!

X Dave

Dimitri

Succes trouwens, de helft van mijn post kwam nooit aan. Misschien dat het toch gaat lukken om langs te komen; we gaan het zien. Kus voor jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!