Earthquakes! (eerste lesdag)

De afgelopen 24 uur ga ik denk ik nooit meer vergeten.

Naast dat mijn tante Dees natuurlijk jarig was, stond 23/8 vooral in het teken van 'de' aardbeving(en) van maar liefst 5,9 op de schaal van Richter. Totale paniek, kasten die omvallen, meubels die verschuivenen lampen die gaan flikkeren (op een rare manier is dat altijd het engste).

Gelukkig zijn Amerikanen totaal niet dramatisch.

Ik was in een grote, rustige lobby en toen het moment daar was, vroeg ik een meisje of dit nou een aardbeving was. Ze keek me twee seconden aan en barstte vervolgens in huilen uit (?). De aardbeving duurde hooguit 10 seconden en het was vooral... erg grappig. Het gevoel, de paniekreacties van de Amerikanen, de totaal overbodige evacuaties van gebouwen: fantastisch! Later op de avond volgde nummer 2: iets minder heftig, maar hij duurde wel wat langer. Zo lief dat ik gelijk werd overspoeld met berichten en vragen of het goed ging! Heel erg bedankt allemaal!

Gisteren was ook tegelijkertijd mijn eerste lesdag. Nog nooit eerder voelde ik me zo'n brugklasser. De campus is zo groot, alle gebouwen zijn hetzelfde en het barst hier van de weggetjes en trappetjes. Het is allemaal gelukt en de courses die ik tot nu toe heb gevolgd zijn geweldig, net als de docenten trouwens. Mijn eerste college ging over Europa tussen 1890 en 1945 (Wereldoorlogen!). De docent is minstens 80 en schrijft 12 verplichte boeken voor. Voor het geval je die 'niet leuk vindt', mag je ookde doorhem uitgekozen reservetitels kiezen (2 A4'tjes vol boeken). Mocht je niks met academische stof hebben, dan is erook nog een document (van 8A4'tjes) met romans en films beschikbaar. O ja, en een lijst met boekendie weer leiden tot het lezenof zien van andere boeken offilms. Snap je het nog?

Mijn andere college over genocide is eigenlijk alleen voor masterstudenten, maar ik ben toch maar even gaan kijken. Thank God. De docent is blijkbaar een soort genocidecelebrity en hij lijkt op onze Arnhemse overbuurman Sytze. Hij werd helemaal enthousiast toen hij hoorde dat ik Nederlandse ben, het Internationaal Gerechtshof heb gezien, het Joegoslaviëtribunaal heb bezocht en naar Bosnië en Servië ben geweest. Toen ik 'Srebrenica', 'Eichmann' en 'Karadzic' ook nog eens goed kon uitspreken, had ik zijn dag al helemaal gemaakt. Ik mag nu wel een boek per week gaan lezen. Joy!

Vanochtend zat ik bij Viewing America, over hoe Amerikanen terugkijken naar gebeurtenissen als WO II, Watergate en andere bekende events uit de 20e eeuw. We werken vooral veel met films. Heel erg leuk natuurlijk als voorbereiding op mijn Public History Master. Mijn docent heet Bryan en hij was zo blij dat we kwamen opdagen om 9 uur 's ochtends, dat hij voor iedereen (200 studenten)donuts had gekocht. Hij lijkt een beetje op Frasier, want hij heeft zijn eigen radioprogramma!

Tot zover deze update. Er valt echter nog zoveel te vertellen! Ik heb veel exchange students ontmoet, heb feestjes bezocht, wordt misschien een Chi Alphasister (OMG, haha), ben bejubeld door de directeur van de toneelschool hier (zie Facebook voor details, ik zit hier nog steeds met open mond) en ik moet tegenwoordig ook mijn kamer delen met een Koreaan.

Daarnaast is Hurricane Irene onderweg hierheen! Spannend!

Snel Skypen?

Reacties

Reacties

Margot

Nu skypen?

Anne (Roekoe!)

Klinkt allemaal heerlijk fantastisch, I like! :-)

merel luijendijk

Oooooh het klinkt allemaal ontzettend leuk. Fijn ook dat het gewoon lekker loopt vanaf het begin. Ben benieuwd naar je volgende verhaal x

Peerheid

Hier vanuit het oefengebied ergens in het buitenland (topsecret ;) )

Ik vind jou nogal hard tegen dat meisje over die aardbeving.... ik confronteer jou toch ook niet elke dag met de overstroming van 1953 in NL ;)

veel plezier nog daar!

X

Susan

Leuk leuk leuk! Ik hoop dat je alles overleefd (op twee manieren: de boeken...! en natuurlijk de komende hurricane)

Liefs!

Lisette

Super vet allemaal !!! Geniet er van!

Je Lover Olaf

Ooooh wat heeeerrrlijk die drama reacties, ik zou me er helemaal in kunnen vinden

de O.M.

dus......je verveelt je niet daar aan de andere kant van de oceaan; en als het even rustig is, dan schudt het daar en komt iedereen weer tot "leven".

de O.M.

ik veneem nog niets over die Indianen die daar leven. Of is dat een vergeten en nimmer beschreven history?

mo

ja, en ik maar ongerust zijn. Die orkaan lijkt me ook niks
gelukkig heb je leuke dingen daar; blij mbt de boeken dan kost het ook niet zoveel met die A-4tjes. xxxxxxxx

Dave

Begroet de Koreaan met : AN - JONG - HAN (gerespireerde H met nadruk) - YONG - SE - YO! En je bent gelijk vrienden, en mag je de rijstkoker lenen.

je zusje

hi zusje, van het weekend weer skypen? heb je al leuke mensen ontmoet? hoe is de koreaan; wel ok? tot snel xxxx

Francien Stigter

Ha die Cox! Wat geestig, moet erg lachen om het idee dat jij met met een onverstaanbaar vrouwmens in de auto zit, en gezellig een boom probeert op te zetten...Ja de productie start 29 september,maar dan zit jij toch nog ondergedompeld in het fantastische Amerikaanse avontuur? Geniet je wild, en ik blijf je smullend volgen! XC (mmm laat even weten of dit bericht is aangekomen, liep al te soepel wat verdacht is, waarschijnlijk stuur ik het nu naar mezelf???)

Bozena

Het klinkt allemaal briljant! Geniet ervan!!

Sabine

He Coks,
Ja heerlijk al die verhalen.
Wat fijn om te horen dat je al die leraren daar gelukkig maak met het feit dat je uit NL komt.
Zo te lezen heb je wat te lezen en kijken daar!

Hou je slaapzak al gereed en een glaasje warme melk voor jouw mede Amerikanen.

xxx

Mieke Engelen

Leuke verhalen, Coks. Veel plezier en ga zo door!

Tante dees

Heb je een paraplu koks het word nat volgens het nieuws hier neem wel een storm vaste Gr.tante Dees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!