Roomies en.. Irene!

Het houdt niet op he, dat natuurgeweld.

Wederom bedankt voor alle lieve berichten: het is fijn om te weten dat er aan me gedacht wordt. Als het goed is, is Irene nu alweer vertrokken richting het noorden en hebben wij er geen last meer van.

Voor vanavond stond er een picknick gepland bij een koppel van de ICI, een internationale club van Amerikaanse families die ons, internationale studenten, een hart onder de riem steken en een beetje onze papa's en mama's proberen te vervangen for the time being. Irene gooide echter wel een beetje roet in het eten: in plaats van een prachtig uitzicht over de Blue Ridge Mountains, werd de picknick nu binnen gehouden in een Presbyteriaanse kerk. Desalniettemin was het vreselijk gezellig. Sander (een van de Nederlanders hier) ging niet mee: CNN had hem te bang gemaakt.

Laat dit gelijk een soort tip o.i.d. voor jullie zijn: het nieuws hier wordt zo gigantisch overdreven! De aardbevingen vielen mee, Irene viel hier gigantisch mee en dat gold eigenlijk destijds ook voor de dijken die op springen zouden staan in New Orleans (afgelopen mei, toen ik daar heen zou gaan). Het is veelal bangmakerij: echt. Ik heb heftigere stormen in Nederland meegemaakt. Natuurlijk heb ik ook de beelden van North Carolina gezien, maar zo erg was het hier gelukkig bij lange na niet. Echt. Niet.

Nu ik jullie hopelijk gerust heb gesteld, kan ik eindelijk iets kwijt over mijn huisgenoten, aangezien ik daar nooit 'plaats' voor heb in mijn blog! Ik leef ondertussen samen met Whitley en Shenitha, twee Moriaantjes die allebei nog nooit buiten Virginia zijn geweest, anti-alcohol zijn, biologie studeren en elke dag eten bij Domino's Pizza. Whitley is niet te verstaan en Shenitha heeft smetvrees. Maar toch, ik ben dol op ze, want ze zijn vreselijk lief en vooral ook naief. Gisteren vroeg Shenitha of ik voor haar een stappenplan wilde maken voor wat ze moet doen mocht ik dronken en buiten bewustzijn neervallen in de woonkamer na een avondje uit. Haar geruststellen dat dit never nooit zou gaan gebeuren was niet voldoende, dus ik heb nu stap voor stap opgeschreven wat ze in zo'n geval moet doen (1: call 911. 2: wait).

Mijn kamer deel ik met Siyeon, een Koreaanse die al 10 jaar in de USA woont. Ze is echt zo vreselijk schattig, ik heb het goed met haar getroffen.In doen en laten lijkt ze echtheel erg op Patti, dus dat vind ik alleen maar heel erg grappig. Ze wil altijd roddelen over haar Koreaanse vriendinnen (like I do care)en ik heb nog nooit iemand gezien die zo SLECHT autorijdt. Echt hoor, jullie maken je zorgen om natuurgeweld, ik was banger in de auto naast haar. Ze reed met 80km per uur door rood en had dat pas 5 seconden later door. Dat soort dingen. Maar toch. Ze laat regelmatig berichtjes achter met I LOVE YOU ROOMIE, dus dan is haar slechte rijstijl weer vergeven.

Gelukkig zijn daar altijd Ray en Sander, ik ben toch wel blij dat zij er ook zijn. Ik blijf het echt heel relaxed vinden om even, al is het maar een paar minuten, Nederlands te praten met iemand. Voor de rest veel telefoonnummers en e-mailadressen gekregen van lieve Amerikaanse families die ons Dutchies graag een keer uitnodigen voor het avondeten. Echt hoor, ik blijf het herhalen: Amerikanen zijn de liefste mensen ter wereld, voor altijd.

Reacties

Reacties

Angelo

Hoe dan ook, het was even schrikken hoor, met die Irene. Ezra en ik zijn toch ook even voor de zekerheid een paar dagen niet thuis geweest. Fijn dat alles goed met je gaat, meisje. Take care en kom snel naar Miami!
X Angie

Nelleke en Aloys

Hoi lieve Coks,
Wat fijn dat Irene bij jullie erg meeviel.
we genieten enorm van je kostelijke verslaglegging van wat je allemaal meemaakt! Aloys junior zal het helemaal met je eens zijn w.b.de Amerikanen.Die heeft ook zo genoten van de sfeer.Veel liefs en tot gauw weer.

Veer

AAAH!! Were all goners!!!! Its the end of the world approaching!

Sabine

He meid,
Blij te horen dat het natuurgeweld is bij jullie meegevallen. Ik zag het ook al op tv, dat het meeviel (NL tv), desaltemin dacht ik wel aan jou.
Ik geniet echt van jouw verhalen.
Ik hoop dat je nog steeds wel een coctail lust, want dat gaan we zeker een doen als je weer in ons kikkerlandje bent hoooor!
Nederlands praten is altijd fijn als je de hele dag jouw moedertaal niet kan praten en als je moe bent.
Sterkte, blijf vooral genieten en in de auto a.u.b jouw veiligheidsriem omdoen.
xx Sabine

Richard

Nieuws wordt altijd overdreven, ook in NL als het gaat om dingen die hier gebeuren. Standaard mediagedrag (ik zou het moeten weten, journalist in opleiding ;) maar goed om te horen dat het meeviel allemaal en dat alles goed gaat.

Asians zijn sinds mensenheugenis al 'swerelds slechtste chauffeurs, volgende keer riem omdoen en misschien een helmpje op.

Kan niet wachten tot ik over 2 jaar stateside ben. Geniet van de friendly Americans.

Merel

Wat fijn dat je een Patti in de VS hebt gevonden. Nog fijner dat je Irene hebt overleefd. HOU VOL.

Mo

Terug uit het bos lees ik je verhalen en was blij dat je gisteravond Fiet en Peer gesproken hebt en me een sms stuurde. Heb je nog wat voor je moeder in petto na een aardbeving en een orkaan?
Leuke foto op facebook met het boekje en kaart die ik je zond. Dan weet ik ook dat dingen aankomen. Is het tot je doorgedrongen dat Mieke en ik je komen bezoeken? Vlucht en hotel al geboekt.... Trouwens papa en ik haden vanmorgen 2 reeen in de tuin van het VV; die waren echt de weg kwijt. Succes met je huisgenoten; wodka lijkt inderdaad op water xxxxxxxxxxxxxxx

de O.M.

Tja, tja, die Americans zijn niet veel gewend, alleen airco, grote auto's en slecht / vet eten.
Maar naar de Dutch komen zij toch niet? Enkele meters onder de zeespiegel, dijken van klei, huisjes op houten paaltjes enz. Zij denken: die Hollanders zjn niet voor niets gevlucht naar de VS! En dan die gevaarlijke stammen oop enige uren vliegen! Hoewel: Mexico is gevaarlijken vandaareen ïjzeren"gordijn!
In Zelhem afgelopen vrijdag: omstreeks 12.00 u overdag bijna nacht en meer dan continue 1 uur gedonder / geflist, en urenlang pijpstelen regen zodanig dat het dorpje Zelhem op het avondjournaal kwam!
Uiteraard was dat het hoofdnieuws in de VS (?) waar nog alles overdreven wordt! Wij vonden het gewoon leuk (maar zaten wel lekker droog in huis!).
Oh ja, en die reeen waren echt wilden en dat in dat overvolle Holland.

Dafne

Lief :))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!