Food, Feestjes en Fietsen

Och hemel, is het alweer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst een blog gepost heb? Wat een schande. Het komt vast omdat het leven hier begint te WENNEN. Niets is meer heel erg raar, mensen beginnen te denken dat je Amerikaans bent (om fashiongerelateerde redenen weet ik niet of ik daar erg blij mee ben) en je komt langzaamaan in het ritme van het alledaagse leven aan de University of Virginia.

Geen paniek, er valt desondanks natuurlijk altijd wel iets te vertellen. Zo zijn wij een klein beetje begonnen met het plannen van een roadtrip als wij begin december opgelucht adem kunnen halen wanneer die bloedserieuze finals voorbij zijn. De 'Wij' in dit geval is echter nog redelijk vaag. Ik ga in ieder geval, en als je Henry (mijn maagband) meetelt, zijn we al met twee.Zonder dollen: Sander, Ray en ik hebben afgelopen week een leuke route uitgestippeld door het zuiden heen en het is de bedoeling dat deze in de loop der tijd steeds meer vorm gaat krijgen. Spannend!

Voor de rest stond afgelopen week voor het eerst een beetje in het teken van feestjes en die zijn vrijwel altijd gecombineerd met FOOD aangezien dat waarschijnlijk het enige verzadigende alternatief is voor alcohol (gok ik). Alcohol en sigaretten zijn namelijk je allergrootste vijand in de USA en dat wordt wel bewezen door alle 'informatieve' alcoholavonden, waar representatieve tv-series als Jersey Shore getoond worden aan timide eerstejaars om ze te waarschuwen dat alcohol en Satan hand in hand gaan.

Dit bracht me op het heerlijke idee om volgende week een wijnroute te gaan volgen. Of nee, eigenlijk kwam dit idee van Ron en Melissa, mijn adoptie-ouders. Ja, die heb ik ook maar aangeschaft naast een Macbook Pro en een paar Von Furstenbergs. Ron en Melissa zijn twee dertigers die zich het komende semester over Ray, Rodolfo (ik moet tenslotte altijd ergens een Italiaanse buddy hebben) en mij gaan ontfermen als een soort gastouders. Een keer per maand gaan we met hun op stap, leuke dingen doen of gewoon vreselijk veel eten. Want je zou eens niet eten in de USA.

Feestjes zijn hier hartstikke prima hoor, verder. Grappig detail is dat Amerikanen allemaal hun eigen drank meenemen. Ik dacht dat dit uit beleefdheid was, maar sinds ik gisteren op een partijtje een glas wodka voor mezelf inschonk weet ik wel beter. Ik als wandelend wodkamuseum had al kunnen voorspellen dat Wisconsin geen goede streek was, maar ik was zo blij om m'n favoriete vriend in fles te zien dat ik het niet kon laten. BAH. Gelukkig wist een aardige Rus (Boris, I'm not kidding) me te vertellen waar het betere spul te krijgen is. Ik ben hem heel erg dankbaar. Mam: je hoeft je dus geen zorgen meer te maken om het tekort aan wodka hier (Lief toch dat je eigen moeder zich daar druk om maakt?).

Voorafgaand aan het feestje van gisteren had ik eerst een BBQ bij de internationale dorm. Bleek dat even helemaal geen internationaal feestje te zijn, maar een BBQ voor fraternitybroeders (mannendisputen). Ik heb me echt kostelijk vermaakt! Het feit dat ik uit Amsterdam kom is echt de golden key om overal binnen te komen of aandacht te trekken en dat kwam nu ook weer goed van pas. Alle clichévragen over drugs kwamen weer langs en toen ik de jongens vertelde dat wij in Nederland allemaal denken dat iedere Amerikaan een geweer bij zich draagt, kwamen de stoere verhalen naar boven. Matt uit Missouri bijvoorbeeld vertelde in geuren en kleuren hoe zijn opa een beer had geschoten vorige week. Heerlijk. Conclusie? Ze hebben er inderdaad allemaal een. Maar niet op de campus hoor, nee nee. Dat is verboden. Maar wel thuis, een wapen. Het liefst geven ze hem ook nog een naam. Die van Matt heet Julia.

Ik ga alweer afsluiten! Er valt echter nog zoveel te vertellen! Sander en ik zijn bijvoorbeeld door ghetto-Charlottesville naar een tweedehands fietsenwinkel gelopen: een waar avontuur. De fietsen waren 3x niks, helaas. Daarnaast hadden de vrienden van Jezus (een paar families hier uit Charlottesville die heel veel voor ons internationals organiseren) gisteren een fantastisch etentje in een van de universiteitstuinen gepland. Heerlijk! En ik ben zowaar bruin geworden! Beetje jammer wel dat deze (lieve) families ons elke keer meer en meer proberen te bekeren tot kuise Presbyterianen. Ach, als we aardbevingen en Irene aankunnen, dan kan dit er ook nog wel bij.

Tot slot nog: ik ben jullie zo dankbaar voor al jullie lieve opmerkingen over deze blog! Het doet me goed te weten dat deze verslagen daadwerkelijk gelezen worden. Een vraag van mijn kant: reageer ook hieronder! Als ik straks terugkom in Nederland laat ik van deze blog een boek maken waar ook alle reacties bij komen te staan. Vereeuwig ze dus hieronder in plaats van via Twitter of Facebook. Dan zie ik ze over 50 jaar ook nog eens, als ik dit aan mijn kleinkinderen laat lezen. Bedankt lieve schatten!

PS: Nee, ik heb niets van 9/11 meegemaakt. Dat was ook mijn bedoeling (aangezien ze al twee weken aan het oefenen waren met huilen hier. Dat vond ik wel genoeg).

Reacties

Reacties

mieke

Toch knap 9/11 vermijden, dat was hier in NL niet mogelijk (of geheel afsluiten voor krant en tv). Maar de exchange studenten worden niet vergeten, zo te lezen... Dat is NL ook wel eens anders!
Je verhaaltjes zijn erg fijn om te lezen :)

taco willems

een goede morgen ladie. hier arnhem de dag na 9/11. ook ik heb me ingezet er geen film over te zien, geen herdenking of geouwehoer op de tv. immers het leven gaat verder, in vrede. heerlijk om te lezen hoe het je vergaat, maar ook om te zien puriteins de amerikanen eigenlijk zijn. om je over te verbazen. en dan dat voer. hoe red je je daar? juist die natie die spreekt over gezond en sportief brengt een ras mensen voort waar jij en ik ieder extra small tussen zijn. goed voor onze echo. enfin ik lees dus graag je leuk geschreven en beschreven avonturen. op naar de volgende. ik hang aan je pen. salut, taco

Claudia

Coks!
Wat schrijf je toch leuk, fijn om te lezen dat alles zo goed met je gaat!
Nog steeds zoveel leeswerk?
Genietze! X

Elvie

Lieve Coks!
Dank dat je me laat lachen op deze maandagmorgen!
Houd de wodka dichtbij ;)
liefs elf

Tante dees

Hoi koks fijn dat het goed gaat met jou . Alleen al dat eten daar . Ga je ook nog sporten hebben ze daar een sportschool ik hoor het wel volgende keer hier alles goed oom bert heeft zijn laatste examen gehaald van zijn leven zo dat is ook weer achter de rug nog verder veel plezier Gr. Tante dees

de O.M.

en wij ierin The Netherlands, je weet nog wel waar, op bijna alleTV-zenders de laatste dagen over 11-9. Wat er allemaal gebeurd dacht iedereen dat dat bekend was maar aale gevolgenen wat er allemaal aan vooraf ging hadden we nog nooit kunnen zien. Ook de film over het vierde vliegtuig waar de passagiers in gevecht waren met de arabieren, de kapers dus en over Moslims die zich diep schamen hoe soortgenoten zich gedragen hebben toendertijd, pas 10 jaar geleden!
Maarwe dachten dat jij daar zou studeren! Alleen maar feestvieren daar?? Je hebt gelijk want zodra je "eens" afgestuurd bent begint het echte leven, dus van 08.00 - 18.00 hard werken en 2 x in de lange files staan! Of doen geschiedenisafgestudeerden dat anders? Ga maar in de geschiedenis na hoe men het vroeger deed! Geen stress, geen haast en morgen weer een dag.
Het gaat je goed daar Coks (sorry Cornelia).
Veel plezier daar, de O.M.

de O.M.

had je moeder zo juist aan de telefoon. 30 gr. daar en hier herfst, veel wind, onweer fase oranje, dus alle stekkers er uit (en zonder electriciteit is het toch niet meer te leven). egroet uit een winderig en morgen 13 sept regenachtig Nederland.

Sabine

Hey Coks,
Wat heerlijk jouw verhalen, ik dacht even dat ik overdreef toen ik hoorde dat iemand in de VS tegen mij dat horor films, het werk van satan waren.
Wodka, wat fijn dat nog Borissen bestaan op deze wereld, geniet er lekker van.
Ik kon een glimlach niet tegenhouden toen ik las dat jouw moeder zich daarover zorgen maakte, zulke moeders moeten we allemaal hebben (mijn moeder zou mij het merk van de beste wodka opsturen in zo'n situatie, preze the lord).
Ik kijk uit naar jouw volgende verhaal, want hier gebeurt niet zo veel spannends.
xx Sabine

Stephanie

Lieve Coks,

Helaas is de wodka op de fameuze Kleio-borrel sinds jouw vertrek niet langer 3 euro per glas, hetgeen me ten zeerste aan het hart gaat. Wil je de frontvrouwe van mijn verzet tegen deze wandaad zijn?! Ik zeg posters, 'sit ins' en hoodies met jouw hoofd erop a 50 euro per stuk.

Vind het fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Niet dat ik had verwacht dat je in een zwart gat met de omvang van de billen van Herman B. zou vallen, maar toch. Ik zie uit naar je volgende update!

Veel liefs,

Stephanie

Marleen

Jaaa laat ik dan ook eindelijk eens reageren, want eigenlijk volg ik natuurlijk al die tijd al getrouw elke letter die je typt. Wat schrijf je leuk, wat leuk om te lezen hoe je het daar stelt en wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Het doet me deugd dat je moeder zich zorgen maakt over je wodkapeil en ik moet steeds weer vreselijk hard lachen om die gekke Amerikanen.
Ik kijk al weer uit naar je volgende bericht!
Dikke liefs

Dave

Hej Coks, heb je ook al Amerikanen met een 'Ik hou van NL'-tshirt gespot? Als dat gebeurt wil je ze dan a.u.b. namens mij knuffelen? Ik doe dat ook met al die Russen hier. Ze begrijpen er geen snars van, zeker niet als ik ze uitleg dat "NL ook van hen houdt".

Het slechte vodka issue is trouwens simpel op te lossen. Na de wegtikken moet je een augurk eten. *Zie het ook met levende zeekomkommers doen maar dat lijkt me geen pretje*

De beste vodka-tip nog: uitademen - wegtikken - inademen. Daarmee krijg je niet het 'schrik-effect'. Leuk om te onthouden als je met die Amerikanen het vodka-water spel gaat spelen!

Unmarried mailorder brides and soviet missiles!

Dave

Poire

Mollebol!

Schrijf jij verhaaltjes, ja, ja, jaaaaaaaaaaaaaaa! goed zo! Ik heb net voor het eerst in m'n leven geskyped.. met de ouwe man en fiet! Wij moeten ook maar eens ff een keerke skypem (als ik dan nog weet hoe het werkt van daphne heeft eigelijk alles aangeklikt etc etc)

viel spass nog daar!

C

je allerliefste zusje

hi lieveling, lang niet gezien!!!! wanneer gaan we skypen? ik heb mijn wijnexamen gehaald joehoe!!!!!! waar ga je naar toe met je wijnroute???? wil graag mee!!! ben je van het weekend ergens on line want ik wil je weer graag zien. woensdag gaan we naar italie heel veel zin in. doei tot snel he? xxxxxxxxxxxxx en een lik van ruby

de O.M.

beste Coks of in de V.S. Cornelia, wie noemt jou nu Molliebol?? Ene Poire?? Dat broertje van jou, of eigenlijk genoemd Peerke ? En die oude man?
Ik heb wel met een Peer geskyped en die deed het voor het eerst terwijl veel bejaarden tegenwoordig skypen met hun kinderen die altijd druk zijn en kleinkinderen, althans dat hoor ik hier in Low Keppel in Dukeshape.
En wie is xxxxxxxxxx? Je hebt toch een zusje, dus er zullen toch niet meerdere zijn waarvan de een de allerliefste is?
Kortom veel vragen en die oude man is dat die "Oude Marschalk"? ff zal wel "even"zijn?
Vragen te over.
de O.M.

Monster

Koekie! Awesome! Klinkt gezellig daar! Nu wil ik ook een geweer die mister snuffles heet ofzo.. :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!