Gewoon lekker leven

Jee, waar gaan we eens beginnen?

Vorige week had ik namelijk het allerleukste en grappigste verhaal ooit getypt (even overdrijven), maar helaas kreeg ik te maken met een van de internetklassiekers: opeens was het verhaal weg en kon ik het niet meer terughalen. Zo balen! Ik had daarna natuurlijk geen zin meer om opnieuw aan de typ te gaan, maar nu heb ik dus het gevoel dat ik jullie al heel veel verteld heb wat jullie in werkelijkheid helemaal niet weten. De verwarring!

Hoe erg populair dit ook mag klinken, het is waar: ik vind het steeds moeilijker om te typen in het Nederlands. Ik moet zoveel langer nadenken over zinstructuren en grammatica, het is gewoon genant. Gelukkig wordt mijn Engels beter, dan is het tenminste ergens goed voor. Maar: ik doe mijn best, ook al moet ik een beetje haasten. We gaan zometeen namelijk op een mini-roadtrip! Het is Fall Break nu (herfstvakantie) en Annelie, Katrin, Natalia en ik hebben besloten om een paar daagjes naar het zuiden te gaan. Vandaag rijden we naar Chapel Hill in North Carolina en daarna trekken we verder naar Charleston, South Carolina. Maandagavond zijn we alweer terug, maar ik heb er heel erg veel zin in! Annelie en Katrin halen momenteel de auto op, dus ik ben nu aan het wachten om te gaan.

Wat er in de tussentijd is gebeurd? Heel veel, maar ook weer niet. Ik heb mijn eerste tentamens gehad en heb een seminar van 2,5 uur over de Holocaust moeten leiden (ik helemaal in mijn element natuurlijk). Maar ja, als dat de meest opwindende dingen van de laatste tijd zijn!?

Nee hoor, ik stel me aan. Ondertussen heb ik daadwerkelijk Boston geboekt met Sun, mijn Japanse maatje. Eind november gaat het gebeuren! Daarnaast heb ik voor mijzelf en 11 andere uitwisselingsstudenten een leuk tripje georganiseerd naar Syria, ten noorden van Charlottesville. Daar ligt een prachtige ranch aan de rand van Shenandoah National Park en daar gaan we een tochtje te paard maken. Ik heb er zoveel zin in, het is namelijk echt heel lang geleden dat ik op een paard zat.

Daarnaast ben ik ook op kookcursus geweest, jawel. Samen met twee vriendinnetjes hebben wij geprobeerd eten uit de Konkanstreek klaar te maken (een of andere regio in India), maar eigenlijk hebben we geen barst geleerd, aangezien de reïncarnatie van Mussolini de cursus gaf, alleen zag hij er nu uit als een dikke Ghandi met bril en een staart (ja). In 3,5 uur tijd heb ik een bosje koriander mogen fijnhakken en dat was het. Maar het eindresultaat was zum smullen en daar ging het natuurlijk een klein beetje om. Foto's volgen!

Gisteren ben ik naar het Oktoberfest geweest wat de Duitse vereniging hier had georganiseerd. Veel gepaneerde kipfilets (schnitzels), brownies (Schwarzwälder kirschtorte) en hotdogs (bratwurst) gegeten en daarna zijn we naar een soort afstudeervoorstelling van de toneelschool hier geweest: man man, wat ligt het niveau hier hoog, ik werd er bang van dat ik daar bijna onderdeel van was. Ze speelden Parade, een musical over de joodse Leo Frank die vermoord werd door de Ku Klux Klan in 1913. Het was eigenlijk mijn Ku Klux Klan paper die tot leven kwam, best grappig om te zien.

En nu moet ik er echt vandoor: Chapel Hill en Charleston wachten op me. Als ik terugkom zal ik heel veel foto's uploaden en een verslagje typen over onze hopelijk fantastische trip! Excuses voor deze kleine, korte update, maar binnenkort volgt er meer: dat is beloofd!

Reacties

Reacties

Sara

Ik kijk uit naar meer! Heel veel plezier in Chapel Hill en Charleston!

Ingrid

Kort misschien, maar wel erg leuk! Je bent goed bezig daar Coks :) Klinkt echt interessant! Ga je nu nog naar zo'n state fair? Hoop dat de Carolinas leuk zijn! xxx

(tante) Vin

Gelukkig weer wat van je gehoord! Leuk! Dacht even dat ik wat gemist had.... 't Betekent ook dat dat je 't goed naar je zin hebt, goed om te lezen!!!!
Heel veel plezier, Tom en ik denken aan je!
Dikke knuf,
Vin

Sabine

Excuses zijn niet nodig, want je bent aan het genieten en leren tegelijk, dat vergt ook veel tijd en energie.
Dus heb je het bosje koriander in 3,5 uur kunnen goed ontleden volgens mij of niet?
Jee wat krijg ik toch zin om weer lekker op reis te gaan als ik dit lees. Ik hou van reizen en ik kan niet eens weg. Gelukkig ben jij er om mij geestelijk te laten reizen, thanks!

Hou je goed en blijf vooral genieten!

PS: hoop dat je je niet gaat aansluiten bij koekkoeksclan, dan heb ik een probleem.:))

(tante) Mieke

Coks, je schrijft zo goed dat ook het allerdaagse spannend wordt. Heel veel plezier; ben benieuwd hoe je Charleston vindt. Met alle terrasjes een beetje Zuid-Europa op z'n Amerikaans?

Nelleke

Weer een pracht verhaal over je rijk gevarieerde leven in de States! Goed dat je de kans pakt om op veel plekken rond te kijken. We genieten met je mee!
Veel plezier, tot gauw weer en veel liefs,
Nelleke

je lievelingszusje

hi liefje, hoe was je trip? heb je het lekker gehad? ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen. morgenavond (NL tijd) even skypen? xxxxx

mo

dat van dat paardrijden had ik liever niet geweten; achteraf had me wat meer rust gegeven. Ben benieuwd naar je verhalen over een ander stuk V.S. Die kookcursus lijkt me niet alles; bovendien waarom de Indiase keuken ? Krijg ik nog een lijstje van spullen die ik mee moet nemen?
liefs, je moeder

de O.M.

.........................????? sprechen sie nun deutsch oder anglish of zullen we maar gewoon onze moedertaal spreken ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!